Samstag, 12. Oktober 2013

Hihetetlen

A cím nagyon jól tükrözi, hogy milyen érzések kavarognak bennem az utóbbi idöben....

A sztori pedig így kezdödött:
A párom már jó ideje nyaggatott, hogy mikor állunk már neki a babaprojektnek, ö már lassan kiöregszik;)
hát beadtam a derekam és a máj. végi Londoni utazásunk jó apropónak tünt....(nekem ugyanis volt egy ilyen tikkem, hogy milyen poén lenne már ha elmondhatnánk, hogy Londonban, vagy egy Barcelonai nyaralás alatt "készült" a kis trónörökös)
Szóval a 2,5 napos Londoni kiruccanás (amiröl majd még szeretnék írni beszámolót) nem volt sikeres ebböl a szempontból.....a nagyon várt és általam nagyon szuperül eltervezett Barcelonai nyaralás meg elmaradt, így a mi kis trónörökösünk nem valami extra szép helyen "készült", de legalább a fogantatás idöpontjáról elmondhatjuk, hogy különleges, hiszen a 2. házassági évfordulónkra (+/-1 v. 2 nap) tehetö az a bizonyos nap:D
Persze abból egy jó idejig nem is sejtettem semmit, hogy az én pocakomban fejlödik egy iciri-piciri kis Babóca. Csak olyan 1 hónapra rá, vagyis szeptember közepén kezdtem el gyanakodni, ugyanis nagyon fáradékony lettem, kezdtem undorodni kajáktól, meg szagoktól, de olyan igazán hányingerem nem is volt, ezért nem gondoltam rögtön, hogy terhes lennék. Mivel mindig is azt képzeltem, hogy olyan "végig hányom a 9 hónapot szindrómába" fogok majd szenvedni, mint édesanyám:)

a jobb oldali már kicsit fakó, az volt az 1. teszt

Azért szeptember végén vettem a bátorságot és megcsináltam az elsö tesztet, ami rögtön pozitív lett,
rögtön fel is hívtam a nögyógyászt és okt. 9-re kaptam idöpontot. A köztes idöben még csináltam még egy tesztet is, kb. 1 hétre rá az elsö tesztnek.....és amikor az is egyértelmüen pozitív lett, gondoltam eljött az ideje, hogy a leendö apuka is megtudja az örvendetes hírt;)
Szerintem elöször ö sem akarta elhinni, hiszen ö mindig attól félt, hogy majd évekig tart mire teherbe esek.....hát erröl a teóriáról ennyit.....

Eljött az elsö vizsgálat ideje is.....
Okt. 9-én kézhez kaptam az elsö képes bizonyítékot....
a Babóca elsö UH-képét
A doki szerint minden rendben, a korához képest fejlödik, akkor épp 32mm-es nagysággal büszkélkedhetett, a mi kis ember-kezdeményünk....mindenesetre hihetetlen, hogy már simán felismerhetö volt a jobb-bal kéz és láb, egész normális fejforma, meg minden, szóval már nem csak egy babszemre, vagy egy ebihalra hasonlítható kis izé látszik a képen, hanem egy szépen kivehetö növekvö emberke:D

Hivatalosan 10hét + 3napos terhes voltam a vizsgálat napján.....mondták is, hogy elég késön mentem el nögyógyászhoz.....a következö vizsgálat ami az elsö trimeszter végén esedékes, lassan el is végezhetö:)
Hát sajnálom, hogy nem mentem korábban, de mivel nekem nem 28 napos a ciklusom, mint minden normális nönek, hanem nálam normális a 30-40 nap is...ezért amikor aug.-ban nem jött meg, nem gondoltam rögtön, hogy teherbe estem.

Nemrég mondta egy csaj, akitöl kismama rucikat vettem (nem lehet elég korán felkészülni mindenre), hogy a terhesség alatt aztán kinyithatja az ember a pénztárcáját.....addig nem is hittem neki, amíg a nödokinál az aszisztensek nem dugtak az orrom alá egy lapot, amin be kell X-elnem mely szolgáltatásokat szeretném igénybe venni, amit a biztosító nem áll.....a következöket lehet választani: 120€ ha minden vizsgálat alkalmával szeretnék UH is +60€ egy 3D/4D UH, ez általány....ha nem akarom ezt a csomagot, akkor ugye jár a 3 UH alapból (a biztosító állja) és bármikor csináltathatok UH-t 35€/db vagy 70€ a 3/4D-s
Ezen tényleg nagyon el kell gondolkodnom, mert szerintem feleslegesen kidobott pénz.....3 alkalommal, amit a biztosító fizet, szerintem az elég, meg esetleg 1 vagy 2 alkalommal tudunk Mo-n is csináltatni 3D ultrahangot, ha szükségét érezzük.....utána néztünk már, 10000 Ft-ért csinálnak 3D babamozit Györben (amikor elöször olvastam, azt hittem lehidalok, de tulajdonképpen igazuk van, hiszen ezt az UH vizsgálat körüli mizériát már kicsit talán el is túlozzák az emberek manapság.....hiszen 3 alkalommal, ha alaposan megnézik a magzat fejlödését, akkor a rendellenességek kiszürhetök)
Nem is kérdöjelezem meg pl. az elsö trimeszter végén tartandó alapos kivizsgálást (megjegyezném, hogy megint csak saját zsebböl fizetendö 110+35€) ami a Down-kór kizárására és más rendellenességek korai felismerésére szolgál......habár felmerült bennem a kérdés, hogy szükséges-e, hiszen

mintha azt olvastam volna vhol, hogy csak a veszélyeztetett pl. 35 feletti nöknek ajánlják elvégeztetni.....ill. az is zavar, hogy még fel sem hívták a figyelmemet, hogy külön kell érte fizetni, de már elö is jegyeztek vérvételi ill. a vizsgálati idöpontokat nekem....gondolom persze vissza lehetne mondani, de abból indultam ki, hogyha ez ilyen egyértelmü, hogy mindenki megcsináltatja, akkor mégiscsak mindenkinek ajánlott.

Olyan jó lenne, ha most vki tudna tanácsot adni, pl. el tudná mesélni, hogy Mo. hogyan folyt a terhes gondozás, hány UH-t csináltak, milyen vizsgálatokra volt szükség, stb.

1 Kommentar:

  1. Gratulalok a kis jövevényhez! Alapvetően max. 5uh van itthon. Terhesség megállapítása, 12., 16., 20. és 36. heti. Negyed évente vérvétel, 16. héten AFP, de már nem emlékszem pontosan.

    AntwortenLöschen