Freitag, 15. Juni 2012

Falfestési ötletek


Hogy hogyan vigyünk színt a szürke hétköznapokba?

Hát fessük színesre a fehér falakat;)


Az elsö kérdés ami felvetödik: milyen szineket használjunk......
én is nehezen döntök, olyan típus vagyok aki megrág mindent 1000-szer, így több színmintát is hoztam már különbözö boltokból, hogy végül megtalálhassam majd a legmegfelelöbb árnyalatot.......de azért annyira még sem vagyok döntésképtelen, mint a fenti hálószoba tulajdonosa=P
szegény ördög valószínü tényleg nagyon nem tudta eldönteni, milyen színü legyen a szoba fala:D

Én az elötérben és a nappaliban szürkét/ezüst, lilát és pinket tudnék elképzelni a falon
a hálóban pedig türkizt (petrol), barnát, bézst
a ház többi részéröl majd még ráérünk gondolkodni......
ezt a két színpalettát és annak felhasználását is nehéz lesz férjuramra ráeröltetni:D
szóval rátérve a lényegre......


Különbözö falfestési technikák, változatos minták után keresgéltem a neten, és találtam pár nagyon szuper ötletet....

Mivel a háló falai az 1. számú kiszemeltek és ott is inkább csak az ágy mögötti falfalület elég nagy ahhoz, hogy mintákat fessünk rá, így kezdeném ezekkel az ágyvégekkel és ágy mögötti falmintákkal.....

no de persze témától eltéröen nem is festett ágyvéggel kezdeném a sort, hanem egy textillel bevont kis kockákból összerakott pihe-puha fejvéggel, ami viszont tökéletes ihletet adott.....megtetszettek a kicsi kocka minta)

A következö képen még mindig textil kockák, itt már nem egészen fejvég funkcióban.....és mellesleg messziröl meg sem lehetne mondani, hogy textilböl vannak....ilyeneket akár festeni is lehetne.....és nagyon tetszik, hogy szinte az egész falat beteríti a kocka minta......
ez itt egy babaszoba, annak is egy sötétebb változata, amit csak ez a szemetgyönyörködtetö limezöld dob fel

a limezöldnél maradva, de már egy sokkal vidámabb, sokkal vibrálóbb kombinációban....
szerintem nagyon cuki, és nekem mindig is tetszett a kék-zöld színkombi
mostanában a kedvencem amúgyis a türkiz, ami meg a kettö keveréke.....és pont 1-2 nappal ezelött vettem egy lenge kis sálat ami ebben a színskálában tündököl....
visszatérve a szoba festéséhez: nagyon tetszenek a vékonyabb és vastagabb csíkok, a 3-4 szín vegyesen használva







Ha volt már kocka, csík akkor most legyen pöttyös minta is.....ez is kicsit gyerekszoba feelinggel, föleg a színpaletta miatt.....mindenesetre nem rossz ötlet, de egy ilyen falmintát majd inkább a kis hercegnönk szobácskájába...... 









a csíkos-pöttyös vászon hátoldalára pedig tapéta került
Az utóbbi két szoba falmintája kombinálva, kisebb falfelületen megvalósítva és a megfelelö színkombinációban egészen felnöttes is tud lenni, nemde?!



újra kicsit babásabb, pasztelesebb színekben pombázik ez a csajos szoba, a falfestés viszont már a bejegyzés elején említett négyzetrácsos minta.....itt tényleg egész falakat terít be, ami talán egy kicsit túlságosan is sok.....



föleg ha a következö képhez hasonlóan kicsit élénkebb színekböl áll a színpaletta, de ha az egyik másik fal mintás csak a másik(ak) pedig egyszínüek, igazán kellemes lehet ez a minta a szemnek is.....





.......mint például ennek a szobának az esetében is
a színválasztás ebben az esetben talán kicsit túl harsány, némely szín túlságosan is sötét, föleg, hogy az egyszínü falak is egy sötétebb tónusú festékkel lettek lefestve......de valami ehhez hasonlót már tényleg el tudnék képzelni.....







 egy újabb sakktábla minta csak nem fekete-fehérben, hanem 4 színnel kevere kirakva;)
amúgy ez a színkombináció nekem is nagyon tetszik....
ja, és itt a négyzeteket nem választja el fehér csík, vagyis nincsenek keretek, ami festés szempontjából ugye elég nehéz megoldás lehet, hiszen itt nem lehet simán "festö-szalaggal" behatárolni a befesteni kívánt területet, legalábbis nem egyszerre az összes sort és oszlopot, hanem max. egyenként a kis négyzeteket....



viszont, ha van valakinek türelme hozzá.......
akár egy nagyon hasznos dolgot is kihozhat egy nagy üres falfelületböl......
a leírás a hatalmas falinaptár készítéséröl Marta Stewart oldalán található

egy új müsorban (Designer Star) láttam
ezt a falfestési technikát
ez a fajta falfestési technika is nagyon jó, kisebb- nagyobb felületeket különbözö színnel lefesteni, nem is rossz ötlet....
a képen mondjuk még a padlón és a bútorzaton is ugyanaz a minta fut végig, ami kicsit túlzás, de ebben az esetben pont az volt a lényeg, ki tud minél kreatívabb design-t kihozni egy fehér dobozból fehér bútorokkal.....
igaz a színek nem igazán jönnek be, de az alapötlet jó, a kivitelezés szuper és az eredmény elég harmónikus




 
íme pár kép a kedvenc csíkos falaimról....
az 1. egyszerüen harmónikus hatást kelt.....a zöld-barna színkombináció amúgy is az egyik kedvencem.....
a 2. képen a kék árnyalatai tetszenek
a 3. képen szuper a színárnyalatok használata
a 4.-en a falon derékmagasságban végig futó csíkos csík egészen tapéta hatású, legalábbis én azt hittem elsö ránézésre, hogy tuti tapéta, hiszen nagyon sok vékonyabb és vastagabb csík több szín használatával és elég sürün egymás felett, és kiderült mégis festett.....láttam még a készítés folyamatáról is képeket egy blogban
amúgy egy ilyen csíkot a bejáratnál és az elötérben/közlekedöben el is tudnék képzelni......csakhogy szerintem nekem nem lenne ilyen sok csíkot felfesteni a falra, így a mi esetünkben maradna a csíkos tapéta;)
az 5. kép viszont már egészen megvalószíthatónak tünik, hiszen a csíkok sokkal vastagabbak, nincs is olyan sok belölük, persze más színekkel, ugyanis ez a pirosas bordó nagyon nem az én színem:D
a 6. képen meg megint elökerül a színátmenetes téma, itt mondjuk nem a fal teljes magasságában, és a színek tónusai is sokkal távolabb állnak egymástól



itt olvasható a leírás, hogy hogyan is készült el ez a fal (képekkel)

a következö képen egy már-már müalkotásnak is betudható három részböl álló fejvég látható, tetszenek ezek a légies kék árnyalatok, az, hogy a különbözö színárnyalatok teljesen véletlenszerüen követik egymást vékony vas vastag csíkok formájában végül még egy csíkos megoldás, csakhogy itt a csíkok se nem vízszintesek se nem függölegesek.....és a ragasztószalaggal leragasztott csíkok, amik fehéren maradtak egy egészen geometrikus formát adnak ki, nem csak simán másodrangú a szerepük, nem a különbözö szineket határolják, hanem elsörangúvá elölépve magát a mintát adják ki


ezen a képen pedig egy csodás színárnyalatú festett ágyvég egy nagyon szép festett mintával......
kinek tetszik még rajtam kívül???

és végül, ha már a mintáknál tarunk itt egy nagyon cuki falminta.....
ilyesmi van a házban is ahol takarítok......de szerintem azt a "fönökasszonyom" saját kezüleg csinálta
csak mindig elfelejtem megkérdezni töle......
de majd teszek fel arról is képeket.......

Kinek melyik falminta tetszett a legjobban???


3 Kommentare:

  1. hahóó. lesz folytatás?

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  2. Köszi lányok a kérdést!
    Az igazság az, hogy elveszve sem vagyok, meg tervezem is a folytatást is.....de olyan lusta vagyok;)
    néha úgy vagyok vele, hogy ha nem oszthatok meg mindent a külvilággal akkor inkább nem osztok meg semmit sem.....egyrészt nem is történik velem semmi különleges, másrészt meg nem vagyok róla meggyözödve, hogy az én hétköznapjaimnak a történéseire bárki is kíváncsi lenne=/
    Viszont már elkezdtem a nyaralásos beszámolót Bulgáriáról, meg ha már a tengerpartról írok, akkor leírom majd azt is milyen volt a horvát tengerpart (nászút-beszámoló)

    AntwortenLöschen