Donnerstag, 12. Januar 2012

Sütik és más édességek

Még 2 héttel karácsony elött kipróbáltam 2 csokis süti receptet, mondván ha egyszerüek, és sikeresen meg tudom öket csinálni, lehet megcsinálom öket karácsonyra is.....
végül karácsonykor már nem lett belöle semmi se, idöhiány miatt, de amit még itt kint csináltam nagyon fini lett.....persze szinte az összeset én ettem meg, mivel párom nem az a csokis sütis típus, de én szinte reggeltöl estig tudnám enni, hát így is tettem, reggelire tejjel, vacsira pedig tévénézés közben, amikor a párom mellé kucorodtam a kanapéra.....
a recepteket különbözö blogokról szedtem:

csokis pöffeteg  - szerintem ezt is kicsit túlsütöttem, de olyan nehéz messziröl megállapítani mikor van abban a stádiumban, hogy belül még lágy kívül meg ropogós....no nekem kicsit ropogósabb lett kívül, és nem olyan lágy belül, de az ízélmény attól még tökéletes, legközelebb meg majd az állagán javítunk:D
ez a süti ronda és finom;)
de nekem kicsit macerás a golyókat megcsinálni meg 2 féle cukorban meghempergetni, egy csomó alapanyagot mostam le menet közben a kezemröl, lehet túl laza lett a masszám???

csokis keksz - nekem kicsit kiszáradt, olyan igazi kekszes állaga lett, de amint a szádba vetted és a nyállal összekeveredett....tökély, de ha valaki tényleg nem szereti a szárazat annak tudom ajánlani tej társaságában, úgy igazán könnyen csúszik;)
a receptet se sikerült egy az egyben követnem, szóval lehet ott volt a kezdeti probléma, nekem eleve jobban feljöttek, alig látszik benne a villa-minta, nem maradt olyan lapos keksz-alakú, sokkal inkább púpos puszedli formát öltött


26.-án, hogy otthon voltunk, a nagybátyáméknál megint csipegetthettünk a felesége specialitásából, na ne gondoljatok semmi extrára, csak egy egyszerü albert kekszes-pudingos "süti"-röl van szó, de a sok nehéz kaja után olyan jól esik egy ilyen könnyed édesség....
párom ki is adta a parancsot, hogy ilyet csinálhatnék én is, mert ez nagyon tuti, hát így is tettem.....
sajnálom, hogy nem csináltam róla képet, mert végül nagyon jól sikeredett, 2 rúdat csináltam....
2 csomag albert keksz kell hozzá, 2 adag puding, én egy csokis és egy puncs pudingot föztem ki, így sokkal látványosabb a végeredmény, majd a pudingba kell egy kis vaj, én pl. tehettem volna többet is, féltem is, hogy nem fog meglágyulni a keksz a rétegek közt, de nem mertem vastagabbon kenni a pudingot, legközelebb bátrabb leszek, hisz ahogy kihül a puding úgyis megszilárdul, nem folyik szét.....
a kekszeket összetapasztottam a pudinggal, felváltva a puncs és a csokis pudinggal, majd hütöbe tettem a kész rudakat és legalább 1 napot állni kell hagyni, hogy a keksz átpuhuljon, és srégen kell felszeletelni, hogy a csíkkok kiadják magukat, szerintem mindenki ismeri.... a fenti képen úgy néz ki mint keresztanyámé, az enyém felváltva rózsaszín-barna csíkos volt.

A pókerest alkalmával megint bebizonyosodott, hogy a férfiak igenis tudnak nagyon édesszájúak lenni, és nem csak az én Egyetlenem, elfogyott több mint 1 rúd a fent említett albertkekszes-pudingosból, nem gondoltam volna, hogy ekkora keletje lesz, meg vágtam fel még mamim kókusztekercséböl is, ill. feltálaltam az általam kotyvasztott kávés raffaello szeletet is, ami egy félresikerült Raffaello golyós próbálkozás végeredménye lett (a sztori a következö, Bogika blogján - itt olvastam a receptet, és mivel párom imádja a Raffaellot, gondoltam gyors összeállítom neki a golyócskákat, csakhogy a massza állaga elég trutyi maradt, akár mit csináltam vele - jólvan na, nem nagyon szeretem a recepteket g-ra pontosan követni, söt ami azt illeti nincs is konyhai mérlegem, így nem is tudnám, de a piskótáim így is szoktak sikerülni..... ezért gondoltam egyet, összekevertem gyors egy kávés piskótát, és két vékony piskótalap közé bekentem a kókuszos masszát, ami amúgy magában is isteni volt, de ez a kávé-kókusz ízpárosítás nekem nagyon bejön, anyu például pont fordítva szokta, kókuszos piskótára ken kávés krémet, azt is próbáltam már, az is isteni.....

Két ünnep között még csináltam tiramisut is, hogy legyen valami általam készitett is az asztalon, a többi süti mellett, amikor anyuék jöttek ebédre hozzánk, de annak ellenére, hogy most is igen finomra sikeredett (most egy kis Bailey's-t is tettem bele) elég nehezen kopott el, mivel mindenki 3 napja folyamatában és elég sokat evett, nehéz kajákkal tömtük tele magunkat, szóval mindenki dugig volt már addigra;)

végül az ünnepek elteltével, már az új évben álltam neki újra valamiféle édesség összeállításához
ez alkalommal a túrós-ribizlis tortával próbálkoztam meg....elöször csak kicsiben, de ha lett volna nagy tortaformám, csinálhattam volna rögtön azzal, mert mi imádjuk.....
ne nevessetek ki, ezt a tortát úgy fedeztük fel magunknak, hogy egy elfelejtett szülinap alkalmával hirtelen felindulásból vettünk egy tortát a Tesco-ban, ilyet még soha nem tettünk, de mint utólag kiderült, ennél jobb ötletünk nem is lehetett volna, valami isteni volt, azóta már a cukrászunkat is megkértük, hogy csináljon ilyet az esküvönkre, ott is hatalmas keletje volt....
nem csoda hisz könnyed, üde-friss, kicsit savanykás íze van a ribizlitöl, szóval tökéletes mondjuk egy nyári alkalomra, én mégis most január elején próbálkoztam meg vele....
ahhoz képest, hogy most ismerkedtem meg a zselatinnal ill. gyümölcskocsonyával, mint sütéshez használandó alapanyagokkal nem is lett rossz a végeredmény.....itt még a külsején nincs rajta a szeletelt mandula, azzal sokkal elegánsabban néz ki....
ihletet ebböl a receptböl (túrós gyümi torta I. ) merítettem, ill. megnéztem más túrós-gyümis torták leírását is, de végül magam alkottam meg a végeredményt, mindegyik receptböl felhasználva a nekem tetszö alapanyagokat, én például soha nem használnék fel hozzá 4 dl tej/tejszínt, föleg ha krémes túrót használok fel, másrészt meg szerintem mascarpónét is lehetne keverni a túróhoz, attól egy kicsit teltebb lenne a massza.....
amúgy szerintem tök egyszerü, csak egy egyszerü piskóta alap kell hozzá a többit meg pikk-pakk össze keveri-kavarja az ember.....a tetejére persze lehet bármilyen gyümit tenni, ízlés szerint, esetleg az idénynek megfelelöen.





1 Kommentar:

  1. Köszönöm a biztató és elismerő szavakat a blogon :) Örülök, hogy tetszik! Azért a te sütijeid sem semmik! Nagyim szokott olyan "csíkos" Albert kekszeset csinálni, nagyon szeretem :))

    AntwortenLöschen